jobbigt med grannar

Vår närmsta granne är en jättesnäll äldre man.. Men han verkar ha någon sjukdom eller psykiskt "fel" så han kan inte riktigt sätta ihop meningar utan han säger bara enstaka ord, han verkar lite schizofrenisk då han pratar med sig själv och ibland konverserar med sig själv med olika röster, men ska inte säga för mycket, jag vet ju inte exakt. Iallafall brukar han alltid vara jättesnäll och gå runt och vissla för sig själv (han krattar löv varje dag och när det har vart frost skrapar han rutorna på varenda bil som står på parkeringen) men nu har det hänt ett antal gånger att han har fått något slags utbrott i lägenheten/svalen - Det ekar något hemskt! och utanför fönstrena (han skriker, gormar, skäller, bankar i väggar, smäller i dörrar, klampar och gråter ibland), antingen runt 22 eller runt 05-06-tiden. Det har till och med hänt att det har varit så tidigt som 04 en gång.

Jag är otroligt lättväckt så jag vaknar med en gång och hans skrik/bankande tränger igenom mina öronproppar. Andy brukar sova som en stock och vaknar inte lika lätt men det har hänt att han också har vaknat. Första gången försökte vi få tag i de som jobbar på servicehuset här bredvid eftersom vi har sett att de brukar lämna mat och prata med vår granne, vi tror att hans lägenhet är en "extra" servicelägenhet då de riktiga är fulla. Men de anställda hade gått hem för dagen och inte ens jourtelefonen var på. Vi vågar inte ringa på och prata direkt med honom eftersom det kan förvärra, man vet ju inte. Dock kommer vi nog behöva göra det snart ändå, för så här kan det ju inte fortsätta. Vi har funderat på att försöka prata med servicemänniskorna och se om de kan prata med honom eftersom de känner honom. Annars vet jag inte vad vi ska göra, det känns hemskt att ringa till hyresrättföreningen, han kan ju inte hjälpa att han är sådan.. Men samtidigt vill jag ju få min sovmorgon när jag väl har en, särskilt när jag somnade 2 i natt - inte jätteskönt att vakna 6 då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0